Vrapčeki

Period prilagodbe

Radosno do Božića…

Projekt Škole/vrtići za Afriku

Djeca su aktivno promatrala i slušala edukativni videa o Africi. Promatranjem fotografija zaključila su da su u pojedinim dijelovima Afrike djeca siromašna, odnosno da žive u drugačijim uvjetima u odnosu na nas: kopaju zemlju za vodu, igraju se s blatom, žive u kućicama od blata, drva-grančica te sijena.

Upoznali su se s različitim rasama i kulturnim raznolikostima putem poticajnih fotografija, izrađivali su zastave Madagaskara kao i štapne lutke – Afrikanaca temeljem kojih se je izvodila improvizirana predstava; u suradnji s roditeljima dobili smo kantice koje su djeca oslikala s afričkim motivima i bojama afričkih plemena. Nošenjem kantica na glavi poticali smo razvoj stabilnosti i ravnoteže gdje su djeca zaključila kako je Afrikancima jako teško nositi vodu i hranu na glavi.

Zabavili smo se uz afričke pjesme i ples: „Sali bonani“, „Išli smo u Afriku“. Također, naučili smo pozdrave iz Madagaskara – “Salama” (Bok), „Veloma tompoko” (Doviđenja). Upoznali smo se i s afričkim životinjama igrom oponašanja istih.

Ponosni pripadnici zavičaja Matije Gupca!

“Vrapčeki” su različitim aktivnostima obilježili dane sjećanja na narodnog heroja Matije Gupca.

  1. Tema: “Kip Matija Gubec”, tehnika: modeliranje glinom. Promatrajući fotografiju kipa, odnosno skulpture Matije Gupca djeca ga modeliraju prema vlastitom doživljaju i stvaraju vlastite kreacije čime se potiče razvoj njihove vizualne percepcije, likovnog stvaralaštva i kreativnosti.
  2.  Tema: “Matija Gubec”, tehnika: olovka. Proučavajući fotografije te razgovarajući o Matiji Gupcu djeca dovršavaju njegov obris čime se potiče razvoj njihove vizualne percepcije i likovnog stvaralaštva.
  3. Posjet Gupčevoj lipi – organizirana je prva šetnja do Gupčeve lipe gdje djeca zajednički mjere njegovu širinu te šire spoznaje o njezinoj važnosti za Stubički kraj, pritom poboljšavajući svoje motoričke sposobnosti. Posjet smo i dokumentirali zajedničkom fotografijom.
  4. Promatravši fotografije, djeca zajednički slažu slagalice “Gupčeva lipa” te “Kip Matija Gubec” čime se potiče razvoj njihove okulomotorne koordinacije kao i njihova međusobna suradnja.
  5.  Djeca se uživljavaju u ulogu Matije Gupca čime se potiče razvoj njihove svijesti o važnosti njegove uloge za Stubički kraj.

Valentinovo u Vrapčekima

Odgojna skupina Vrapčeki su na prigodan način obilježili Valentinovo – dan zaljubljenih. Sve je bilo u znaku ljubavi, srca, radosti i veselja.

Projekt „Sigurnije škole i vrtići“

Sigurnije škole i vrtići projekt je Crvenog križa u pet zemalja Europske unije. Projekt se izvodi na temelju edukativne platforme koja nudi metodički i sadržajno standardizirane različite edukativne materijale, aktivnosti, alate i pozadinske informacije za teme: priprema za sve vrste izvanrednih situacija, prvu pomoć, psihosocijalnu podršku. Cilj projekta je poboljšati znanja i ojačati kompetencije učenika u osnovnim školama i djece u vrtićima te njihovih učitelja i odgojitelja za teme pripreme za izvanredne situacije, prve pomoći, psihosocijalne podrške i sigurnosti u školama i vrtićima.

Proslava Fašnika

“Promet nije šala, ni opasnost mala”

Koristeći crtačke tehnike – olovku i bojice djeca crtaju bicikl prema promatranju te rješavaju radne listove o prometu čime se potiče razvoj njihove okulomotorne koordinacije te fine motorike ruku.

Djeca se uživljavaju u ulogu vozača autobusa čime šire svoja postojeća znanja o prometnim pravilima i pravilima ponašanja.

Uz razgovor i popratne fotografije djeca razvrstavaju prometna sredstva prema vrstama prometa.

Nakon razgovora o prometnim znakovima te sigurnosti u prometu, dječaci od drvenog seta konstruiraju prugu te postavljaju prometne znakove na predviđena mjesta. Postavljaju znak “Stop” kako vlak ne bi pregazio zaštitara koji će se nalaziti na mostu.

Osim promatranja bicikla, djeca su imala priliku voziti isti koji je osiguran u suradnji s roditeljem. Time se potiče razvoj složenih motoričkih vještina djece.

Društvenom igrom “Prometna pravila” djeca postaju osmišljeni likovi “Pješko” i “Pješkica” kojima je cilj sigurno stići do kuće. Na tom putu nalazi se mnoštvo prometnih znakova te pravila koja moraju poštivati.

Pokretnom igrom “Semafor” potiče se razvoj motoričkih sposobnosti djece posebnim naglaskom na brzinu i snagu. Osim spomenutog, igrom proširuju svoje znanja o funkciji semafora te pravilima ponašanja u prometu ovisno o boji svjetla na istom.