Polazište PRIMARNOG DESETOSATNOG PROGRAMA rada su:
- Zakon o predškolskom odgoju i naobrazbi
- Nacionalni kurikulum za rani i predškolski odgoj
- Prijedlog koncepcije razvoja predškolskog odgoja
- Programsko usmjeravanje odgoja i obrazovanje
- Program zdravstvene zaštite djece, higijene i pravilne prehrane djece
- razvojne sposobnosti djece
Ciljevi su:
- zadovoljavanje djetetovih osnovnih potreba te poštivanje individualnih razlika u brzini razvoja i stilu djeteta
- cjelovit razvoj djetetovih sposobnosti i potencijala
- oblikovanje djetetove osobnosti u smislu jačanja pozitivne i realne slike, uočavanja i prihvaćanja međusobnih različitosti te usvajanja osnovnih moralnih vrednota kulture i tradicije kojoj dijete pripada
- stjecanje socijalnih vještina, te znanja i vještina potrebnih za djetetov daljnji razvoj
- izgrađivanje stavova i sustava vrijednosti koji promiču i štite ljudsko dostojanstvo
- njegovanje mirotvornog ponašanja
- stvaranje optimalnih uvjeta za razvoj djeteta stvaranjem razvojno-poticajne sredine koja uključuje materijalne i socijalne uvjete
- u realizaciju programa uključiti roditelje kao aktivne sudionika
Obogaćeni programi
U našem vrtiću, osim redovitog desetsatnog programa (cjelodnevnog) provode se i programi obogaćeni dodatnim sadržajima. Provode ih za to osposobljeni i educirani odgojitelji našeg vrtića i besplatni su za roditelje.
REDOVITI PROGRAM OBOGAĆEN ELEMENTIMA FOLKLORA
CILJEVI PROGRAMA
- doprinijeti da dijete izraste u odraslu osobu koja cijeni, poznaje i čuva svoju kulturu i tradiciju identiteta, te koja s radošću upoznaje i poštuje tradiciju i običaje drugih
- poticati dječje doživljaje sudjelovanjem u narodnim običajima, razvijati ljubav i pozitivne stavove prema njima i poticati na aktivno sudjelovanje u življenju tih običaja
- otkrivati i upoznavati tradicijsku kulturu vlastite obitelji, tradiciju kraja u kojem živimo, obilježja drugih kultura
- istraživati obilježja i posebnosti drugih kultura
- razvijati osjećaj pripadnosti i ljubavi prema folklornoj baštini
- osvještavati djetetovo pravo na različitost i zaštićivati od mogućih izražavanja netrpeljivosti ili neprimjerenih reagiranja
- koristiti ples za usklađivanje i estetsko oblikovanje pokreta, koordinaciju ritmičkih i plesnih potencijala i poticati kreativno izražavanje
- stvarati ozračje tolerancije i međusobnog uvažavanja kod djece
Program će se realizirati u sklopu 10-satnog programa vrtića tijekom cijele pedagoške godine, a namijenjen je djeci u mješovitoj vrtićkoj (5-6,5 godina) odgojnoj skupini Vrapčeki.
REDOVITI PROGRAM OBOGAĆEN LIKOVNIM SADRŽAJIMA
CILJEVI PROGRAMA
- upoznavanje s likovnim materijalima (olovkama, bojama, kistovima, vrstama papira prema namjeni, glinom, kamenom, platnom i staklom)
- upoznavanje s likovnim tehnikama (crtanje, slikanje, oblikovanje)
- razvijanje zapažanja detalja, aktiviranje sjećanja i kreativnosti kako bi se potaklo bogatstvo vizualnog doživljaja
- razvoj kulture ponašanja i boravka u galeriji, muzeju, umjetničkom paviljonu, ateljeu, povijesnim građevinama i drugim kulturnim institucijama
Program će se provoditi svakodnevno za svu djecu upisanu u odgojnu skupinu Bubamarci, prateći interes djece i njihove sposobnosti.
EKO PROGRAM
Dječji vrtić JUREK uključen je u Međunarodni program Eko škola u sklopu kojeg se kontinuirano provode ekološke aktivnosti koje su sastavni dio svih projekata i svakodnevnog odgojno-obrazovnog rada u vrtiću. Odgoj za okoliš i održivi razvoj usko je povezan sa svim aktivnostima koje se u vrtiću provode.
Cijeli se program izvodi prema sveobuhvatnom, participativnom pristupu koji uključuje djecu, odgojitelje i druge djelatnike, roditelje te lokalnu zajednicu u cjelini.
Kroz razne eko projekte i aktivnosti implementirane u svakodnevni odgojno-obrazovni rad, kod djece vrtićne dobi planiramo razvijati svijest o povezanosti s okolišem, osjetljivost i odgovornost prema okolišu te proširenje dječjeg znanja o ekološkim problemima s ciljem poticanja na njihovo rješavanje.
Program se ostvaruje obilježavanjem važnijih eko i etno datuma tijekom pedagoške godine te sukladno dječjim interesima i razvojnim potrebama, uključivanjem u ekološke projekte i eko natječaje.
Obilježavanje eko datuma- razvijanje spoznaja o važnosti očuvanja planete: Dani kruha i zahvalnosti za plodove zemlje, Dan Jabuka, Dan planete Zemlje, Svjetski dan oralnog zdravlja, Međunarodni dan zaštite močvara, Prvi dan proljeća, Svjetski dan šuma, Svjetski dan voda, Dan zdravlja, Svjetski dan sunca, Svjetski dan sporta, Svjetski dan zaštite životinja i drugi prema interesima, razvojnim potrebama i mogućnostima djece i vrtićkog konteksta.
Neke od zadaća i odgojno-obrazovnih ishoda projektnog planiranja s temom ekologije:
- razvijati spoznaje djece o važnosti čuvanja prirode, omogućavati im što više doživljaja prirode svim osjetilima, upućivati ih na ljepotu prirode kada je čovjek svojim djelovanjem ne naruši
- poticati svakodnevna odgovorna ponašanja prema okolišu
- kroz različite aktivnosti i sadržaje upoznati djecu s otpadom, objasniti razliku između smeća i otpada, kako se s njim postupa, kako se razvrstava, sakuplja, kamo se odvozi (reciklažna dvorišta), kako utječe na prirodu i kako ga možemo smanjivati
- upoznati autohtone biljne vrste (povrtne, cvjetne kulture) kroz praktične aktivnosti sadnje, njege i praćenja razvoja u tradicijskom vrtu
- razvijanje senzibiliteta za prostorno planiranje uvažavajući estetske i praktične zahtjeve ( raspored gredica, upotreba materijala za gredice i slično)
- razvijati svijest da je tradicijski vrt dio nasljeđa i treba ga očuvati i njegovati kao dio zavičajnog identiteta
Detaljan opis ciljeva i načina njihovog ostvarivanja nalazit će se u godišnjem planu i programu eko vrtića koji će se zasebno izrađivati svake pedagoške godine.
PROGRAM PREDŠKOLE
Program predškole namijenjen je svoj djeci u godini dana prije polaska u osnovnu školu, kako za djecu koja su polaznici dječjeg vrtića, tako i za djecu koja nisu polaznici dječjeg vrtića. Program predškole je obvezni program odgojno-obrazovnog rada s djecom u godini prije polaska u osnovnu školu i dio je sustava odgoja i obrazovanja u Republici Hrvatskoj.
Sadržaj, programske zadaće i organizacija provedbe programa predškole moraju omogućiti zadovoljavanje svih djetetovih potreba – potreba za sigurnošću, pripadanjem, ljubavlju, samopoštovanjem i poštovanjem drugih osoba te potrebe za samoostvarenjem njegovih osobnih potencijala.
CILJ
Predškola mora osigurati svakom djetetu u godini dana prije polaska u osnovnu školu optimalne uvjete za razvijanja i unapređivanje vještina, navika i kompetencija te stjecanje spoznaja i zadovoljavanje interesa koji će mu pomoći u prilagodbi na nove uvjete života, rasta i razvoja u školskom okruženju.
KRAĆI PROGRAM ENGLESKOG JEZIKA
Vrtić nudi kraći specijalizirani program ranog učenja engleskog jezika verificiran od strane Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta, koji se provodi u poslijepodnevnim satima. Kraći program će se održavati dva puta tjedno u trajanju od 45 minuta, ukupno 60 sati godišnje, u poslijepodnevnim satima. Organizira ga Udruga „Naučimo puno“ s kojom je vrtić sklopio ugovor i koja ima Suglasnost za kraći program učenja engleskog jezika. Program je odobrilo Ministarstvo znanosti i obrazovanja.
Primarni cilj programa učenja engleskog jezika je ostvariti adekvatne poticaje i okruženje za cjelokupni razvoj djeteta, a posebice ostvariti poticaje kojima će se zadovoljiti djetetova potreba za učenjem stranog jezika. Naredni cilj je razvijati interes i osjetljivost djeteta za drugi fonološki sustav, uz postupno izražavanje na stranom jeziku. Učenje će se realizirati kroz situacijski pristup rada s djetetom te će se poticati svako dijete na oblikovanje pozitivne slike o sebi.
Zadaće programa su razvijati kompetencije djeteta za strane jezike, osobito slušnu osjetljivost, zatim poticati na spontano usvajanje engleskog jezika i spontano izražavanje na engleskom jeziku, usvojiti strukturu iskaza i izgovora te postupno upoznati djecu s kulturom, običajima i ljudima zemalja engleskog govornog područja.
Sadržaji i aktivnosti su vezani ponajprije za usvajanje pojmova, riječi i fraza iz tematskih cjelina koje su najbliže djeci kroz pjesmu i igru (igramo se i pjevamo na engleskom jeziku). Teme se planiraju u skladu s aktualnostima iz djetetovog životnog konteksta te prirodnim mijenama, blagdanima i društvenim događanjima.